A Gasztro Akrobata

Food is my best friend.

A BŰVÖS ÖTÖS: a legjobb focimeccs-nézős kaják - III. rész

2014. június 28. 07:48 - The Gastro Acrobat

Exkjúzmi! Háw to Hummus?

 

Dübörög a VB rendületlenül. A mai focimeccsnézős kaja azért is különleges, mert maga Suárez is előszeretettel harapna egy jóízűt belőle! A hummus nem csak nagyon olcsó - ha otthon készíted el -, de rendkívül egészséges is! Bár egyre nagyobb divat ez a keleti étel, mégis homály borítja elkészítését, így sokan nem mernek nekifogni attól félve, hogy nem sikerül olyanra, mint amilyet a Hummus Bárban kóstoltak.

hummus.jpg

Shopping list:

  • Én konzerv csicseriborsót használok általában, két okból. Lusta vagyok, illetve pont ugyanolyan jó ez a verzió is, ha nem jobb, mint az eredeti. Bizonyos zöldségeknek jót tesz a konzerváló eljárás - ilyen például a vesuvio paradicsom és a csicseriborsó is - ezért ne féljünk konzervet használni! Arra azért figyeljünk, hogy valami jobb minőségűt válasszunk, különben kínos meglepetések is érhetnek minket.
  • Egy gerezd fokhagyma, amit ne felejtsünk el félbevágni, és nagyon apróra darabolni A legjobb, ha nagyon magabiztosan átküldjük egy fokhagymaprésen. Miután félbevágtam, többnyire kiszedem a belső hajtást, ami a legerősebb, legcsípősebb. Ez azért jó, mert így hagyunk némi reményt a meccs utáni csókolózásnak is. Természetesen a fokhagyma szerelmesei egy egész gerezddel is dolgozhatnak.
  • Egy citrom.
  • Tahini: az eredeti recept tahinit követel, ami szezámmag vaj. Nagyon finomra őrlik a magokat és némi vízzel, sóval és olajjal elkeverve sűrű masszaként árulják. Azonban egyik gasztro akrobatikai mutatványom közben úgy döntöttem, ejtem a tahinit és inkább napraforgó magot vettem. Az eredmény engem igazolt; aki eddig kóstolta a hummusom, mind imádta. Természetesen mindenkinek szíve joga követni az eredeti receptet, ám mindenkit kísérletezésre buzdítok! Amikor Olaszországban légióskodtam, nagy hirtelen nem találtam Urbinóban egy zsidó vagy arab delikáteszt sem, így a hozzávalókat a helyi lehetőségeket kimerítve válogattam össze. Jó ötletnek tűnt a napraforgó, és bejött! Viszont tény, hogy mindenképpen olcsóbb az étel, ha magunk készítjük el akár a tahinit, akár a napaforgómagos változatot. 
    • vegyünk tehát 50 g hántolt szezámmagot/napraforgómagotamit egy aprítógépbe dobva őröljünk a lehető legfinomabbra, ez akár  egy percet is igénybe vehet! Nem nagyon lehet elszúrni, ha egy pici vizet keverünk hozzá, akkor egy sűrű masszát kell kapnunk! Íme:

IMG_6321.JPG

  • Szükségünk lesz jó minőségű extra szűz olivaolajra is! Ne feledjük, hogy nagyban meghatározza az étel ízét az összeteveő, így azt javaslom ruházzunk be egy nagyobb üveg jó minőségű olajra, hiszen még szükségünk lesz rá úgyis. Illetve, minél nagyobb a kiszerelés, annál olcsóbb. Csak megemlítem, hogy az igazán jó minőségű olajat az olaszok kenyérrel eszik uzsonnára,  nagyon finom!
  • Egy nagy csipet só, nyilván ízléstől és magas vérnyomástól függően adagolva.

 

IMG_6118.JPG

 

 

A mérkőzés

A feladat egyszerű: mindenképpen szükségünk lesz egy aprítógépre, azonban ha igazán bátrak vagyunk egy mozsár is megteszi. Inkább maradjunk az aprítógépnél, sokkal praktikusabb és nem koszol. 

1. A kapus hosszan indít

A fent leírtaknak megfelelően az aprítóba szórva daráljuk a lehető legfinomabbra a magokat, majd tegyük félre.

2. Kötényt kap a védő

Tegyük az aprítóba a csicseriborsót (pár szemet tegyünk félre a tálaláshoz), az átpréselt fokhagymát (az is megteszi ha a kés lapjával rácsapunk a deszkára tett hagymára és utána felaprítjuk), egy nagy löket olivaolajat (2-4 evőkanál), a citromlevet és a sót. Az egészet pürésítsük, ízlés szerint darabosra hagyva.Én szeretem, ha látom mit eszem, ezért gyakran kicsit rusztikusra pürésítem, így elő-előbukkan a krémből egy fél csicseriborsó. Ha megvagyunk, mehet bele a a már ledarált napaforgómag is. Az egészet keverjük el alaposan. Aki fél olivaolajat használni, az legyen bátor és még egy kis olajjal lazítsa fel a masszát, ha túl sűrűnek ítéli meg. Ha pedig kissé bizonytalan a szakács, akkor némi víz is megteszi. Én azt szeretem, ha jó krémes - és bizony az olivaolajtól sokkal krémesebb lesz, azzal az igazi. 

3. Gólhelyzetből ziccer

Nem maradt más hátra, minthogy betegyük a hummusunkat a hűtőbe egy pár órára. Akkor az igazi, ha alaposan lehűlt. Azért sem árt neki egy kis szieszta a hűtőszekrény középső polcán, mert így hagyhatunk időt a fokhagymának összeérni a többi hozzávalóval, és kialakul az a bizonyos harmónia, amit úgy szeretünk. Én már ilyenkor tálalni szoktam, így szervírozás előtt nincs más dolgunk, mint meglocsolni egy kis olivaolajjal és alkalomadtán megszórni kurkumával, esetleg chillivel. Díszíthetjük pár szem csicseriborsóval és olivabogyóval is. 

 IMG_5192.JPG

 Fogyasszuk friss pitával vagy laffával, amiket ne felejtsünk előtte egy picit meggrillezni! Sok sikert hozzá, lássatok neki, nem tart soká, viszont az eredmény fenomenális, azt garantálom! Igyekeztem a lehető legbonyolultabban fogalmazni, hogy meglegyen a karakterszám, de higgyétek el öt perc alatt megvan az egész!

További cikkekért nézz el a www.popupcafe.hu oldalra! 

Üdv,

A Gasztro Akrobata

komment
süti beállítások módosítása