A Gasztro Akrobata

Food is my best friend.

Az alma nem esett messze a fájától

2014. június 08. 10:11 - The Gastro Acrobat

Éva kedvence - almapüré (a nagyi receptje)

A minap égető vágy öntötte el ízlelőbimbóimat, azonnal almapürét kellett ennem. A kérdés szakavatott doktornőjéhez fordultam, aki több mint ötven éve űzi mesterien az almapüré készítését, nagycsaládi mennyiségben. Szerencsére nem kellett messze mennem,  a nagymamámtól kértem receptet. Egy gyors e-mail váltás keretében megszereztem az örökségem egy igen értékes darabját és már neki is láthattam a retró desszertnek. Az almapüré kiváló ilyenkor nyáron, hidegen kissé fanyarra főzve. Ha ki akarsz rúgni a hámból, akár egy nagy gombóc vanília fagyit is nyakon önthetsz vele. 

Amire szükséged lesz:

  • 5-6 szép szem alma
  • 1 nagy (lehetőleg BIO) citrom
  • 1 dl száraz fehér borocska
  • és a hangulatfelelősök: fahéj, esetleg szegfűszeg, csillagánizs és egy kis méz ( én cukrot nem szoktam tenni bele, de aki édesen szereti, szíve rajta)

 

IMG_5937.JPG

 

A művelet rendkívül egyszerű; két lépésből áll. Egy: az almákat hámozzuk meg, vágjuk ki a csutkáját és tegyük a cikkekre vágott, magjaitól megfosztott citromokkal egy lábosba. A citromot nagyon alaposan mossuk meg, különben mindent ami Afrika és a Fővám-tér között érintette belefőhet a pürénkbe. Az egész étel során egy dolgot lehet elrontani tehát a citrom magjait vegyük ki, különben fene keserű lesz! Ha egész fahéjat, szegfűszeget, csillagánizst használnánk vagy egyéb fűszer különlegességgel zsonglőrködnénk, most vessük be azokat is. Öntsük fel annyi vízzel ami elfedi és kínáljuk meg egy kis borral is. Láng fel, lábos a tűzhelyre. Várunk.

 

IMG_5975.JPG

 

Mikor az alma puha, a második lépés keretében szabaduljunk meg a citromoktól; én azért alaposan kifacsartam őket, nem veszhet semmi kárba. A lábost rövid időre hideg vízbe állítottam, aminek következtében a mosogató medencében végbemenő exoterm folyamat hatására a forró lábosból langyos lábos lett.  Nagymamám szakszerű termékmegjelölését idézve, "vegyük a merülő mixert" és pürésítsük Éva kedvencét. Kóstolás! Sose felejts kóstolni: előtte, utána és közben sem. Már csak egy kis türelemre van szükség, tegyük a hűtőbe és csak akkor lássunk neki, ha már igazán hideg. Azt szeretem, amikor a szemöldököm felszalad olyan savanyú, de mivel nem mindenki ilyen kifinomult ízlésű, javaslom egy kis mézzel ízesíteni, tálaláskor fahéjjal megszórni. A Balaton partján egy terebélyes platán alatt különösen jól esik. 

 

IMG_5977.JPG

 

Üdv,

A Gasztro Akrobata

komment
süti beállítások módosítása