A Gasztro Akrobata

Food is my best friend.

Északi ropikenyér

2015. március 03. 06:00 - vnoemi

Az interneten járva kelve olyan receptet kerestem, ami egészséges, teljes kiőrlésű, és hasonlít az egyes bioboltokban aranyárban kapható ropikenyérre. Elkészülés után én nem nagyon bírtam ellenállni, és elég sokat elropogtattam belőle üresen, de természetesen szendvicsalapnak is kiváló. Készíthetjük simán, de különféle fűszerezéssel is próbálkozhatunk. Ez a verzió éppen olaszos lett, némi kakukkfűvel és rozmaringgal, de az ötleteknek csak a fantáziánk szabhat határt. (Nálam azt hiszem a következő változat fokhagymás lesz, de ki tudja...) Az inspiráció az alábbi blogról származik. A hozzávalók most kivételesen dl-ben vannak megadva, mert az eredeti receptben is úgy szerepeltek, és így is tökéletesen működik.

 img_2812_a.jpg

 Ha tetszik nektek a gasztro akrobatika, kövessetek minket a facebookon!

Hozzávalók:

  • 2 dl teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 1,5 dl teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1 dl zabpehely (ha kapunk, ez is lehet teljes kiőrlésű, de én éppen nem kaptam)
  • 1 dl lenmag
  • 1 dl napraforgómag
  • 1 dl szezámmag
  • 1 tk.
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 tk. rozmaring
  • 1/2 tk. kakukkfű
  • 1 dl olaj
  • 2 dl víz

Elkészítés:

Először a száraz hozzávalókat keverjük össze (liszt, magok, só, sütőpor, fűszerek),

img_2784_a.jpg

majd hozzáadjuk a lisztet és vizet.

img_2789_a.jpg

Az elkészült - egyébként nem túl bizalomgerjesztően kinéző - masszát félretesszük, kb. 1/2-1 órát pihentetjük. Addig előmelegítjük a sütőt 170ºC-ra. A kész tészta felét egy sütőpapírra rakjuk, majd kb. 2 mm vastagra kinyújtjuk. Ha adunk arra, hogy szabályos négyzet alakú felé közelítsen az elkészült mű, akkor a sütőpapír szélét visszahajtva próbáljuk kordában tartani a tésztát. Amikor kinyújtottuk, késsel tetszés szerinti formákra vagdossuk (nekem volt, hogy kör alakúra szaggattam, de az elég hosszadalmas volt, azóta maradok a négyzetre vagdosásnál),

img_2797_a.jpg

és az előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt szép világosbarnára sütjük, majd rácsra téve hagyjuk kihűlni.

Jó étvágyat!

Gasztro Akrobata Noémi

 

komment
süti beállítások módosítása