A Gasztro Akrobata

Food is my best friend.

MENNYEI PASTRAMI A MADÁCH TÉREN – TESZTELVE!

2014. június 24. 15:13 - The Gastro Acrobat

Még csak tegnap este értem haza olaszországi gasztro kalandjaimról, de máris belevetettem magam Budapest sűrűjébe. Külföldi légióskodásom ideje alatt dübörgött tovább a magyar gasztro forradalom, nagy szerencsénkre ez idő alatt is sorban nyíltak az izgalmasabbnál-izgalmasabb helyek.

 

Olaszországból is követtem az eseményeket és lépten-nyomon egy név került a szemem elé: Dafke Jewish Deli.

 

 

Barátaim, ismerőseim, az internet magyar népe mind e helyről beszélt. Az „új hamburger”, a pastrami szendó egyik legkiválóbb lelőhelyeként tartják számon a Madách tér legújabb ékkövét. A környéket bátran nevezhetjük a street food epicentrumának, hiszen egy kilométeres körzetben az egy főre jutó hamburgerezők, levesezők, pastázók és szendvicsezők száma meghaladja az egy-egészet. Nem maradt más hátra, mint előre; semmire sem vágytam jobban az olasz konyha „kínjait” követően, mint egy szaftos marhahúsos szendvicsre, ugyanis Urbinoban olyat nem kapni.

 

Mi az a Pastrami?

 

A pastrami szendvics egy sóban érlelt, füstölt és gőzölt marhaszegyes-húsos szendvics (a pastrami a hús fajtáját jelöli), ami világhódító útját New York utcáin kezdte meg. Nagy Sándor-i diadalmenetének bizonyítékaként mi sem szolgál meggyőzőbben, minthogy ez a szendvics Budapest egyik legkedveltebb street foodjai közé kűzdötte fel magát.

 

 

Hol keressük?

 

Ma már egyre több helyen találni pastrami szendvicset, nagy szerencsénkre néhol még finomat is. A Street Kitchen blog összeállította nektek ezen lelőhelyek listáját, érdemes végigjárni őket. Magam is voltam itt-ott, kóstoltam már ezt-azt, de egy helyen sem éreztem, hogy testemet elönti az a bizonyos euforikus és katartikus érzés, mint itt; a Dafke Deliben. Tehát ha csak egy helyre mennétek a fenti listából, akkor az utóbbi legyen. A kor követelményeinek megfelelően a helyről minden infót megtalálunk a Facebookon, a google is azt dobja ki elsőnek.

 

 

Mire számítsunk?

 

Kihívásként külön javaslom vegetáriánusoknak ezt a szendvicset, garantálom, hogy azonnal beleszeretnek a Deli marhaszegyébe! A kiváló étket megízlelve az embernek megváltozik a személyisége. Olyan harmónia uralkodik az összetevők között, mint a Dalai Láma lelkében. Igazából azon is meg lennék lepődve, hogyha maga a marha nem enné meg jóízűen!

 

Összetevők:

 

- választható a rozskenyér vagy baguette (én a rozzsal mentem és hibátlan volt)

- pénztárcától és éhségtől függően 120-200 g kiváló minőségű omlós, füstölt marhaszegy

- tejszínes torma

- narancsos mustár

- kovászos uborka

- „finom házi pecsenyelé”

 

 

Rendben, elismerem, néha napján hajlamos vagyok egy kicsit túlzottan lelkesedni bizonyos ételekért, de aki elmegy és kipróbálja ezt a szendvicset, az biztos lehet benne, hogy hasonlóan érez majd, mint én. A kenyér meleg és friss. Tökéletes a textúrája, alkalmas a szaftot felinni. A húsról egész regényt lehetne írni, amit ő maga mesélne el, mert ez a pastrami bizony hét nyelven beszél. Nem tudom, hogy csak egy jól sikerült átverés áldozata lettem-e és a „finom házi pecsenyelé” miatt, de olyan szaftosnak éreztem a húst, hogy könnyek szöktek a szemembe.

A tejszínes torma nem volt édes, de nem is csípett túlzottan, a narancsos mustár pedig a lehető legjobb pillanatokban bukkant fel, harapásról harapásra. Egy étel alapvetően akkor fog ízleni, ha a sós, édes és savanyú ízek kellő egyensúlyban vannak. Nos, itt akkora volt a balansz, hogy már-már a Nirvana állapotát idézte. A szendvics egyetlen hibájaként azt tudnám megemlíteni, hogy véges volt. A saját legnagyobb hibámként pedig azt, hogy a kisebbiket rendeltem. Sebaj, visszamegyek, az tuti, de senki ne essen ebbe a hibába, megéri az árát a nagyobb is!

 

 

Nem szerettem volna a hely hangulatát hosszan ecsetelni, hiszen ez pusztán másodlagos egy ilyen kaliberű étel mellett. Azonban mindenképpen meg kell említeni, hogy ne csak a szendvicseiket rakták korrektül össze, de a falatnyi helyet is kellő gondossággal rendezték be. Nagyon igényes és gusztusos, tetszett, szeretem, ha figyelnek a részletekre.

 

 

És végül, de nem utolsó sorban egy fontos dolgot említenék még meg. A kiszolgálás hibátlan, mosolyt láttam és lelkesedést. Mondjuk, ha egy ilyen szendvicset hoz ki az ember, talán ez nem is különösebben megerőltető, hiszen biztos a siker. Fantasztikus: turistáknak vagy budapestieknek, reggeli, ebéd vagy vacsoraidőben; Dafke Deli.

Gasztro Akrobata

komment
süti beállítások módosítása