A Gasztro Akrobata

Food is my best friend.

Hamburger-Párbaj: Magic Burger VS A Gasztro Akrobata

2014. november 30. 21:00 - The Gastro Acrobat

 Gasztro Akrobata Brutál Bacon Burgere

Talán emlékszik még a tisztelt publikum, hogy idén júliusban milyen ádáz hamburger-párbajt vívtam Danival, a W35 hamburger séfjével (aki esetleg lemaradt volna róla ITT elolvashatja).Teltek-múltak a hetek és szép lassan begyógyultak a vereség ejtette mély sebek. Új ellenfél után kellett néznem, így kerestem meg Petit, a Magic Burger hamburgereinek egyik megalkotóját. Gyorsan lefektettük a szabályokat, három blogger és két civilt választottunk zsűrinknek. Az alábbi cikkben leírom, hogy ezúttal mivel készültem, a cikk másik felét pedig az utánozhatatlan, Burger Pápa Jancsa János írja, aki tárgyilagosan beszámol a versenyről.

 Ha tetszik nektek a gasztro akrobatika, kövessetek minket a facebookon!

II. hamburger-párbaj.jpg

A Zsűri

Ezúttal semmit sem bíztam a véletlenre és meghívtam természetesen Jancsa János Burger Pápát, a burger-blogtól, Csabit a Csabi Konyhája blogtól valamint Danit a Mit ettem ma? blogtól. Rajtuk kívül Peti és Enikő kaptak lehetőséget a zsűriben helyet foglalni. Érdemes figyelni az említett bloggerek oldalát, mert a napokban ők is beszámolnak a történtekről!

Rövid szervezés után Magic Burger Petivel megállapodtunk az időpontban és nem is maradt más dolgom, mint nekiállni kikísérletezni a verseny burgerem.

A Gasztro Akrobata Brutál Bacon Burgere a következőképen nézett ki:

Image (1).jpg

 

A Buci

 

buci.JPG

A Bucink az előző párbajhoz hasonlóan Minden Sütő Főpapnőjének receptje alapján készült. Gasztro Akrobata Noémi hétfőn, munka előtt még hamburger puffancsot sütött, de ilyen ez a popszakma. A buci különlegessége, hogy bacon darabokat sütött bele Noémi, igazán fantasztikus a textúrája. A receptet ITT olvashatjátok el.

A Baconos BBQ szósz

Alapnak a füstös Jack Daniel’s szószt használtam, én nagyon szeretem. Megsütöttem 6-8 bacont és apróra vágtam, zsírjával együtt kevertem a szószba. Hozzácsaptam még 2 evőkanál extra szűz olivaolajat, 2 szál apróra vágott rozmaringot és 4 fajta zúzott borsot. Fontos, hogy rózsabors volt az egyik a négy közül, ez hozta össze a szószt a hagymalekvárral.

2014-11-24 20.50.18.jpg

 /Foto:Burger Pápa/

Szufitált Cékla

Ez a legbolondabb hozzávaló, nem vitás. Szerettem volna izgalmassá tenni a dolgokat és ezért találtam ki, hogy céklát teszek a hamburgerbe. Az volt a terv, hogy az édes hagymalekvár és a BBQ szósz, meg a bacon között ez lesz a kapocs!

1. lépés

A céklát meghámozzuk és téglalap formájúra vágjuk. Egy légmentesen zárható zacskóba tesszük, vajjal és friss kakukkfűvel, sóval és borssal fűszerezzük. Ezt követően egy lábas 70-80 fokos vízbe tesszük öt órára. Házilag nem egyszerű szufitálni, mivel a legtöbb konyha nincs felszerelve megfelelő eszközökkel. én egy maghőmérőt használtam, és igyekeztem a vizet folyamatosan a megfelelő hőfokon tartani, persze ez kicsit bonyolult volt. A zacskóból porszívóval szívtam ki a levegőt.

 IMG_8704.JPG

2. lépés

Körülbelül 4-5 óra elteltével a céklát kivesszük a vízből, olivaolajat és balzsam ecetet löttyintünk a zacskóba, majd visszazárjuk és éjszakára a hűtőbe zárjuk.

 IMG_8705.JPG

3. lépés

A felhasználást megelőzően vékony szeletekre vágjuk és forró grillen mind két felét megsütjük.

Juharszirupos, rózsaborsos, kakukkfüves hagymalekvár

 

hagyma.JPG

A hagymalekvár hasonlóan készült, mint a legutóbbi alkalommal. Annyi változtatást eszközöltem, hogy a rengeteg bacon mellé gondoltam jól dukál egy kis juharszirup, így a mézet elcseréltem. A teljes receptet ITT olvashatjátok, mézzel is finom nagyon, de talán a juharsziruppal nekem kicsit izgalmasabb lett, körülbelül 3 evőkanál szirup csodákra képes.

 IMG_8715.JPG

A hamburgerembe mindezek mellé cheddar sajtot és természetesen 215 dkg marhahúst is tettem.

A marha

 

hús.JPG

A hamburgerbe való húst mindig ugyan ott veszem. Nektek is tiszta szívvel tudom ajánlani, hogy találjatok egy megbízható hentest, aki mindig ugyan azt a minőséget tudja szállítani. Én évek óta Gyuri bácsihoz járok a Fővám téri csarnokba. A középső csapáson végig haladva (Fővám téri bejárat felől), jobb oldalt az utolsó bódé, megismerni a kirakatba helyezett malacról napszemüvegben.

 

Hogy alakult a verseny? Ki nyert? Burger Pápa Jani elmeséli nektek a cikk folytatásában, ITT!

 

2014-11-24 21.33.36.jpg

 Üdv, 

A Gasztro Akrobata

1 komment
süti beállítások módosítása