A Gasztro Akrobata

Food is my best friend.

W35 túra

2015. április 13. 06:00 - The Gastro Acrobat

 

Nem is olyan régen ismerkedtem meg Balogh Dániellel a W35 séfjével, alig egy éve győzött le az első hamburger-párbajunkon. A kulináris kardcsattogtatás mellett egy interjúra is futotta, sokat beszélgettünk arról, hogy honnan jött és hogy hogyan képzeli el a W35 jövőjét. Akkoriban már két üzletben árulták a hamburgert, azonban a Klauzál utcában még szinte meg sem száradt a festék. Azóta sok víz lefolyt a Dunán és úgy éreztem eljött az ideje annak, hogy az immár négy hajósra duzzadt flottát leszemléztessem. Hiszitek vagy sem, pár hete nyitotta meg kapuit a negyedik W35, vajon franchiseban gondolkodhatnak a srácok? Erről és sok minden másról kérdeztem Danit.

 Ha tetszik nektek a gasztro akrobatika, kövessetek minket a facebookon!

 img_0041.JPG

img_0010.JPG

Eleinte arról faggatóztam, hogy hova ez a nagy rohanás, hiszen alig pár héttel a budai étterem után már nyílt is a következő helyük a körúton, amely a „Boulevard” nevet viseli. Elmondása szerint a Karinthy Frigyes úton nyílt étterem tervezett volt, arra már régóta készültek. Tekintettel arra, hogy én a környéken lakom, nagyon boldog voltam, egy picit azonban féltem attól, hogy a gomba módra növekvő éttermek nem fogják tudni a megszokott minőséget szállítani. Aki itt lakik a XI. kerület közepén, biztos észrevette, hogy a Moricz Zsigmond környékén újra feltámadt a szunnyadni látszó élet és a körtér – Gellért tér – Petőfi híd, budai hídfő háromszögben. Eddig is rengeteg volt a kocsma, de újabban a gasztroforradalom nyomai is látszódnak. Megjelentek a kézműves sörözők és a minőségi, újvonalas kajáldákból is egyre több van.  Mint megtudtam a boulevard nyitása egy hírtelen jött lehetőség megragadása inkább, mint előre eltervezett cél. A Stifler sport bárral közösen nyitottak, így gondoskodva a kissé megfáradt italozók megfelelő élelmiszerellátásáról.

img_0076_masolata.JPG

 

Sok minden szóba került rövid beszélgetésünk során, végig is jártuk az összes helyet, de mielőtt belemennénk a részletekbe, engedjétek meg, hogy megnyugtassalak benneteket egy kicsit. Mikor leültünk beszélgetni, a szokásos melegítő kérdések után bele is csaptam a lecsóba és Daninak szegeztem a kérdést, ami azt hiszem az össze W35 rajongót nagyon érdekli majd: a nagy rohanás, a hírtelen terjeszkedés és a Budapest feletti hamburger-hatalomátvétel nem fog az ételek minőségének rovására menni? Mert az nagyon drága ár volna, akkor inkább elbiciklizem a Wesselényi utcába és nem csak lecsoszogok a Karinthyba. A válasz megnyugtató volt, ugyan az a konyha dolgozik, a recepteket megőrizték, továbbra is minden ugyan abban a műhelyben készül. Az alapanyagokból csak „összeszerelik” a hambikat (nyilván frissen sütik a húspogácsákat, de azokat központilag keverik be). Ennek megfelelően logisztikai átszervezésről van csupán szó, így éjjel-nappal működik az előkészítő konyha. Hogy mit jelent ez? Ugyan azt a húspogácsát, bucit, szószt és tortillát kapjuk Budán és az összes pesti éttermükben. Szaván fogtam Danit és megkóstoltam az egyik új burgerüket Budás és a Boulvardon is és nem tudtam különbséget tenni. A jelenlegi állás szerint ez a maximum kapacitás, amit vállalni tudnak, így ne számítsunk rájuk a Szigeten vagy a Volton, de azért a gourmet jellegű fesztiválon reméljük lesz azért energiájuk felbukkanni. Kicsit változott az étlap, az extra változott duplára, (mint megtudtam Danitól, ennek is praktikus okai van csupán: könnyebb a konyhának egyforma húspogácsákat előkészíteni, egyébként így már a két 13 dkg-os húspogácsával 26 dkg lett a dupla, míg az extra csak 20 dkg volt.) illetve megjelent néhány új burger, valamint maradtak a megszokott mexikói kaják is. A recepteken nem változtattak, továbbra is a nyitó ételkészlettel mennek, így nem csak a hamburger rajongók örülhetnek. 

img_0056.JPG

 

A Túrát időrendi sorrendben ejtjük meg, így a nyitási időpontoknak megfelelően haladunk Budapest utcáin.

W35 Prémium - 1075 Bp., Wesselényi utca 35.

A Wesselényi utca 35-ben nyílt lassan két éve az első W35. Azóta is rendíthetetlenül hasít az üzlet. Nem férnek el sokan, ha nincs hely ne bánkódjatok mert itt van a szomszédban a W35 Rom.

Nyitvatartás:
Hétfőtől Szerdáig: 11-23h
Csütörtök: 11-02h
Pénteken és Szombaton: 11-04h
Vasárnap: 11-20h 

 img_0048.JPG

img_0049.JPG

W35 Rom - 1072 Bp., Klauzál utca 21.

Ez az étterem volt a második hely, ha nagyvonalúak akarunk lenni, akkor ez a hely nem is egynek számít, hanem másfélnek, hiszen a Füge-udvarban is lehet rendelni. Itt van minden W35 központi konyhája, itt gyúrják a bucikat, itt keverik a húsokat és eszelnek ki minden féle rosszaságot.

Nyitvatartás:
Hétfőtől Szerdáig: 11-23h
Csütörtök: 11-02h
Pénteken és Szombaton: 11-04h
Vasárnap: 11-20h 

img_0040.JPG

img_0046.JPG

W35 Buda – 1111 Bp., Karinthy Frigyes út 18.

Az első Budai étterem, nem sokkal nagyobb, mint a W35 Prémium, hasonló a hangulat is. Vigyázat! Ebédidőben tömött sorban állnak az emberek az utcán is.

Nyitvatartás:
Hétfőtől Szombatig: 11-23h
Vasárnap: 11-20h

fullsizerender_2.jpg

img_0071.JPG

W35 Boulvard1076 Bp., Erzsébet krt. 19.

Ennek az étteremnek nem csak az a legnagyobb különlegessége, hogy a legújabb hely, hanem az is, hogy a Stifler Sport Bárral közösen nyitottak. A bár hatalmas, tele kivetítőkkel, nagyon frankó meccsnézésre. Közben nem néznek ránk ferde szemmel, ha áthozzuk a hamburgert, sőt!

Nyitvatartás:
Hétfőtől Szerdáig: 11-23h
Csütörtök: 11-02h
Pénteken és Szombaton: 11-04h

Vasárnap: 11-20h 

 img_0052.JPG

img_0072.JPG

Mint említettem megpróbáltam ugyan azt a chorizo burgert két étteremben is és nem tudtam megkülönböztetni a kettőt, ami jó hír. Ennek a burgernek új a bucija, kicsit rusztikus, nem olyan édes az íze, mint az eredetinek. A húspogácsa fantasztikus, annak ellenére, hogy sertés. Kicsit olyan érzésem volt, mint ha a nyers kolbászból formálták volna és úgy sütötték volna ki. Kecskesajt, jalapeno és tükörtojás gondoskodik arról, hogy a húspogácsa jól érezze magát a buciban. Szeretem a meglepetéseket, de itt nem ért egy sem. Egy jól működő ízkombináció jól működött. A burger mellé jár a szokásos konfitált krumpli, ami viszont új az a paradicsomos salsa, ami mellé mutatóba pár ropogós bacon is került. Bár én már csak ilyen konzervatív vagyok és tízből kilencszer azt mondom, marhának lehet csak helye a burgerben, de ennek a disznóságnak van létjogosultsága, ez nem vitás. 

 

További jó hír, hogy április 19-én lesz két éves az első W35 és ennek örömére egy kis bulival készülnek a srácok. Megrendezésre kerül a II. erősevő verseny, ahol brutál csípős hamburgert kell megenni sírás nélkül, ennek részleteiről ITT olvashattok, ha vagytok elég bátrak, jelentkezzetek. Május 17-én a W35 Boulvardon kerül megrendezésre a verseny, ha minden igaz addigra elkészül a terasz is. Én a 4-6-ról fogom nézni! Égni fognak a versenyzők, mint a bozóttűz egy forró nyári délutánon, így érdemes nézőként is részt venni.

 üdv, 

A Gasztro Akrobata

komment
süti beállítások módosítása