A Gasztro Akrobata

Food is my best friend.

Aki végigette a Budapest Parkot - mi történt a ZING-gel?

2014. július 06. 07:55 - The Gastro Acrobat

Nem szívesen csapok be senkit, ezért már most az elején szeretném leszögezni, hogy nem ettem végig a parkot és ezt nektek sem ajánlom. Valójában egy jóérzésű - az ízlelőbimbójára valamit adó - ember sosem enne a park legtöbb kajáldájában. Hiszen nyilvánvalóan sem a KFC, sem pedig a Pasta in Box (olasz tészták...hogyne) nem lehet opció, ahogyan a délutáni hőséget igencsak megsínylő gyros sem. De szerencsénkre ott a Zing. Én magam is nagy rajongója vagyok a Zing burgereinek, a Guitar Hero a kedvencem, de szinte mindegyiket kóstoltam már. 

Bikini koncert a Budapest Parkban:

IMG_6492.JPG

Mi is az a Zing Burger?

A magyarországi burger dömping első zászlóshajója az Andrássy út 38-ban található Ring Cafe volt. Nem egyszer választották a Ring hamburgerét a legjobbnak több fórumon. A Ring Café séfje, Susánszky Ádám azonos a Zing burger megalkotójával. A recept ugyanaz, de az árfekvés egész más. Az ötlet zseniális! Az Andrássy út sikerét kamionba rakták, hogy elvigyék az ország távoli pontjaira. A Zing burgereit 2013 óta élvezhetjük és mi sem mutatja jobban az ötlet sikerét, minthogy idén már két kamionból áll a burger-sütöde flotta. A kategóriát egyébként "Food Truck"-ként emlegeti a sajtó és majdnem miden fesztiválra elviszik a minőségi hamburgert. Magam is nagy rajongója vagyok, ha a Gozsdu udvarban járok, nem kérdés, hogy lecsúszik egy-két zsömlébe tett mennyország. Jelenleg nem csak a Volt fesztiválon, de a Szabadság téren is megtaláljátok őket. 

IMG_6487_1.JPG

A Zing facebook oldalán úgy hirdetik maguk: "Zing Burger Truck: a "food truck" mozgalom első magyarországi képviselőjeként az a küldetésünk, hogy az utcákon cirkálva megfizethető és jó minőségű ételeket kínáljunk."  

A szombat esti Bikini koncert kiváló apropónak ígérkezett a Budapest Parkban egy jó hamburgerre. A megszokott kamiont kerestem a hömpölygő tömegben, kissé csalódottan szembesültem hiányával. Én voltam a hibás, nem készültem kellően. A Zing ugyanis saját konténert kapott, így a két kamion mellet már egy harmadik helyen (fixen) is fellelhetjük a jó hamburgereget. Mit jelent ez? Ha van park, van Zing is, szuper - gondoltam én. 

IMG_6482.JPG

Mindenféle félelem nélkül, teljes bizalommal indultam a pult felé, nem hittem hogy bármi baj lehetne, hiszen eddig sosem volt. A Zing ma már egy márka, garancia a minőségre. Mint a képen is jól látszik nem kígyóztak kilométeres sorok, amit én annak tudtam be, hogy az itteni ételek drágábbak a többinél. Magabiztosan rendeltem hát egy jó Guitar Hero-t. Mikor mondták, hogy várni kell rá, úgy döntöttem amíg elkészül eszem egy sima Street Burgert, amiből jó pár sorakozott egy melegítőlámpa alatt. Hoppá! Álljunk csak meg itt egy pillanatra! Csak nem kiárusítás volt valamelyik tönkrement McDonald's-ban?!  Mióta fér ez bele a minőségi hamburgerkészítésbe? Nyilván a hús tovább sül várakozás közben és a buci is kiszárad. A hamburger frissen jó, ez nem titok. 

IMG_6488_1.JPG

Sajnos szinte (és eddig ilyet a Zingben még nem tapasztaltam)  teljesen ehetetlen volt. Az édeskés zsömle kiszáradt, a hús túlsült. Még az sem segített, hogy agyon chili-mayozoták, pedig volt benne rendesen. Nem egy sört ittam meg aznap este, de sajnos ehhez a hamburgerhez nem ittam még eleget. Roppan kellemetlen volt a felfedezés, hogy a nagynevű Ring Café-hoz köthető Zing ilyen megalkuvásokra képes.  A Gozsduban az akár 1600 Ft-os hamburger nem kirívó, azonban a Parkban más a helyzet. Úgy tűnik sajnos csak árban kiemelkedő a tapasztaltak szerint. 

Az alábbi képen láthatjátok (felül) a Ring hamburgerét (alul) pedig a Zing burgerét. Jól látszik a két kategória közti különbség, amivel nincs is amúgy gond. Alapvetően egy jó fesztiválkajának tartom a Zing hambiját, de tegnap este tényleg nagyot csalódtam. Eddig azt hittem, hogy a Zing filozófiája (ahogyan azt saját oldalán is hirdeti) pont az általam tapasztaltak ellenkezője. 

fotó.JPG

Azonban nem kell kétségbe esni. A helyzet lehetne rosszabb is. Lehet, hogy a kamionon is aszalnak a hamburgereket, csak éppen gyorsabban fogynak, így még nem tűnt fel. Azonban ebben az esetben is elvárható volna némi igényesség arra vonatkozóan, hogy mit is ad ki a Zing a kezei közül. Nyilván nem várható el, hogy Susánszky Ádám  maga vigye a szombat esti műszakot a Rákóczi híd árnyékában, de azért mégis; tíz perc után a kukában lenne a helye annak a szerencsétlen hamburgernek és nem az asztalomon. Remélem, hogy nem esik a Zing a tömegtermelés csapdájába, amikor is; a minőség rovására megy a termelés növelése.

A Parkban amúgy remek buli volt, szuper a kivetítő is. Azonban ne a Zing hasonuljon a többi vállalhatatlan büféhez, hanem inkább azok fejlődjenek fel a Zing szintjére.Akkor boldog leszek. 

Üdv, 

A Gasztro Akrobata

 

komment
süti beállítások módosítása